pühapäev, 24. jaanuar 2010

Sqjelle viskas meemiga. Nuputasin, ja jõudsin järeldusele, et ma olen üks kohutavalt igav inimene, ükskõik, mis juhtuks, olen ma kas tööl või kodus.
1.
Esimene inimene astus Kuule 21.07. 1969
Suure tõenäosusega olin siinsamas kus praegu. Kus see algklasside õpilane koolivaheajal ikka mujal oli kui vanaema juures. Telekat meil ei olnud, nii et see moment on mul mälestustest puudu.
2. John Lennon mõrvati 8.12.1980
Ei mäleta. Kui oli koolipäev, olin koolis, või kodus, või kusagil mujal. Ma pole biitlihullusest kunagi aru saanud ja seetõttu ei seostu mulle selle sündmusega mitte midagi.
3. Tšernobõli aatomielekrtijaamas plahvatus 26.04.1986
Kodus. Imeilusad päikeselised ilmad olid. Õnneks ei kippunud päevitama. Uudiseid nägin Soome televisioonist.
4. Balti kett 23.08. 1989
Kodus või tööl. Polnud sellist sõpruskonda, kellega ketlema minna. Segane aeg oli, mul oli umbes üheksa töökohta nagu Hunt Kriimsilmal ja ega peale töö millekski muuks aega ei jäänudki.
5. Estonia uppus 28.09.1994
Kodus. Kaasa raputas mu üles ja ütles, et kuulis raadiost ega uskunud oma kõrvu. Istusime terve päeva raadio juures. Merekoolis käinuna ja ise aastaid merd sõitnuna jäi tal sellele laevale mitmeid sõpru.
6. Diana suri 31.08. 1997
Sellele eelnes mu elu õudsaim poolteist aastat, viied matused. Vanaisa, vanaema, kaasa, isa, parim sõbratar. Pidin olema vapper ja ei valanud ainsatki pisarat, sest teisi oli vaja toetada ja kõike oli vaja organiseerida. Ja siis ulusin võhivõõra printsessi matuseid telekast vaadates terve keskmise jõetäie pisaraid. Pärast seda läks kergemaks.
7. Saabus aasta 2000
Tsiteerin meemi saatjat: Mitte midagi ei mäleta. Arvatavasti tuli ta nagu kõik eelmised ja järgmised aastad.
8. Toimus terroriakt World Trade Centerile 11.09. 2001
Olin tööl, rootslasest ülemus helistas: Algul ei saanud ma temast üldse aru. Siis vaatasin juba ise internetist kogu seda õudust.
9. Michael Jackson suri 25.06. 2009
Kuulsin raadiost või lugesin lehest. Ei tekitanud mingeid emotsioone. Inimesed surevad kogu aeg ja tema muusika austaja ma ei olnud.
10. Milline uudis jäi meelde eilsest päevast või mida tegid eile?
Külm oli. Päike paistis. Ehitusmees käis vaatamas, leidis pööningult terve palgi, kirss, ploom, õun või midagi sellist. Ilmselt kunagi vanaisa poolt treimistöödeks kuivama pandud, nüüdseks siis ilmselt paarkümmend aastat kuivanud. Naabrid käisid, vastlapäevaplaane pidamas. Tulikuum saun, jääkülm õlu. Pläkutamine loomariigi teemadel (kui kass sigatseb, kas ta mitte ei kassitse? Miks kassil on pojad ja tiigril kutsikad, kas see pole mitte kassi diskrimineerimine? Kas kaamelil on sõrad või kabjad? Jne...mis kõik ühe saunaskäigu juurde käib. Hea uni.
***
Palli viskan edasi Biankale, Laborihiirele ja Kukupaile.

2 kommentaari:

helle ütles ...

Aitäh, et võtsid vastu. Ikka on huvitav, kuidas teised sündmusi mäletavad.
See tõestab veel kord, et inimene on oma elu peategelane - ka maailmasündmusi mäletab ta läbi omaenda elu.
Kui just raamatust pole lugenud või koolis õppinud.

Bianka ütles ...

Jätan seekord meemile vastamata, sest tegelikult ei mäleta ma, mis ma tegin või kus olin enamuse nende sündmuste toimumise ajal. Nende sündmuste tausta, mida mäletan, olen oma blogis juba lahanud( Balti kett, 2000.a). Mõtlesin aga enam-vähem sedasama, mis kõik teisedki. Uskumatu, et niisugused asjad juhtuvad.