neljapäev, 5. august 2010

Läbikukkunud shoppaja

Olles kolm päeva nõupidamisel istunud, otsustasin end täna natuke liigutada ja tööasju ajades korra ka Rocca-al-Mare keskusest läbi lipata. Põhjus proosaline, toasussid on lagunemise eelviimases staadiumis ja hädasti uusi vaja. Seda, et kingapoodides susse ei müüda, sain teada juba siis, kui viimasel korral haiglasse sattudes uusi susse otsisin, lõhkilõigatud kerega juba stilettode otsas ei hõlju ja ega lubataks ka. Ning koduski on siiamaani mõnusaim asi peale tööpäeva ikka pehme suss jalga libistada.
Mida pole, seda pole. Nüüd pole susse enam ka supermarketites, kus neid varem liikus. Prismas oli ainult mingeid eriti rõvedast vakstust tumepruune kinnise ninaga papusid. Jäi ostmata. Maksimarketis, kus ma ise ei käinud, olevat olnud ainult 36 ja 37 suurusnumbrit.
Kui juba kaubanduskeskuses, üritasin vaadata ka mälupulki, uuel autol on USB pesa ja saaks mõnusalt lemmikmusa kuulata. Ei näinud, sõna otseses mõttes. Vargakindluse mõttes olid kõik mälupulgad nii kõrgele ja kaugele seina peale pandud, et nende tuvastamiseks oleks tugevatoimelist binoklit vaja läinud. Mida mul muidugi kaasas polnud.
Viimasena astusin läbi Rahva Raamatust, kuhu ma peale omanikuvahetust kordagi sattunud polnud. Masendav oli. Mitte millestki ei saanud enam aru...kus on uued, kus varemilmunud raamatud, supp ja puder, viltused raamatukuhilad. Teenindusstandardit enam ei julgenudki katsetada, kui juba saali standard sellistesse sügavustesse kukkunud oli.
Ühesõnaga õnnestus hiiglaslik kaubanduskeskus läbida ainsatki senti kulutamata. Mitte sellepärast, et raha poleks olnud. Lihtsalt seda, mida mul vaja oleks olnud, polnud kas müügil või ei suutnud ma seda üles leida. Ja seda, mida müüa pakuti, polnud mul vaja.

Kurb asja juures on see, et meie kaupmeeste peamine vahend võitlemiseks jaekaubanduse käibe langusega näib olevat koondada võimalikult palju töötajaid ja osta sisse võimalikult väheses valikus kaupa... kahjuks ei toimi need abinõud internetiajastul kohe kindlasti mitte ja ka mind päästab seekord nagu tavaliselt internetikaubandus, eesti kohalik kaubandus aga jääb paraku mu kroonidest ilma, sest isegi patriotism ei pane mind kodus susside asemel kontsakingi või tosse kandma, paljajalu kõndimiseks aga on maamaja põrandad liiga külmad.

Ja millal, oh millal, hakkab eestikeelne kirjandus ilmuma e-raamatutena suuremas valikus???
Pärast kahekuist kasutamist olen oma Kindlest ahvivaimustuses (ja meie üheksateistaastane on enda omast ka), milline mõnu on käekotis korraga kaasas kanda korraga paarisadat raamatut ja vastavalt meeleolule siis nende vahel valida. Ning kui näiteks ajaviiteraamat ammendatud, fail ühe hiireklõpsuga igavikku saata, ei mingit vihmametsade maharaiumist ja prügimägede ummistamist...

Õhtul aga Amazoni ja sussipoodidesse shoppama. Vägisi sunnivad, noh.

6 kommentaari:

elfriide tramm ütles ...

ma olen viimased sussid ostnud tervisepoest (need korktallaga ja muidu jalasebralikud) ja spordipoest - ostsin ujulaskäimiseks reeboki kummiplätud, kuid kuidagi iseenesest muutusid nad kodujalatsiteks. ülimugavad, kerged ja imelikul kombel ei aja higistama ka.

Bianka ütles ...

Minul on sussidele üks ja väga oluline nõudmine: et nende tald ei klõbiseks-koliseks trepil. Üllatus-üllatus, selliseid pole saada. Üks sort oli, mida meil müüdi ühes kindlas poes. Ei taibanud neid susse endale hulgim varuks osta, kui pood kinni pandi. Nüüd olen hädas, hakka või ise susse õmblema...

Eve Piibeleht ütles ...

Mul sama lugu, kui peaks nüüd mingitele normaalsetele sussidele peale sattuma, ostan terve kasti :)

päevalill ütles ...

..ja kui sussidel peab ka jalasõbralik kõrgema kontsaosaga tald olema...ühed sellised sain turukauba hulgast,nad on teksariidest kingad,Venemaa päritolu,ei klõbise ega aja higistama.kahjuks sel aastal pole enam neid kohanud.
Aga tegelikult on mul jagamist pulbitsevad muljed,sest käisin esimest korda Pakri poolsaarel ja Paldiskis!

Anonüümne ütles ...

Mõni aeg tagasi oli soliidne ja väga hea hinnaga sussivalik Walkingi laomüügi poes, Punase tänava Selveri taga.
Edu!

Eve Piibeleht ütles ...

shopingutuuri lõpptulemus: raamatud tellitud Apollo internetipoest, sussid leitud ühest erapoest Nõmmel ja mälupulk tellitud amazon.co.uk-st... müügimaksu laekumine Tallinna linnale 0 krooni.