teisipäev, 2. märts 2010

Et probleemid mitte otsa ei saaks,

helistas täna korteri üürnik ja ütles, et nad ostsid korteri ja kolivad kuu lõpus välja. Ma mõistan neid, kahe olemasoleva ja ühe tulemasoleva lapsega jääb kahetoaline ikka armetult väikeseks. Lõppude lõpuks elasid nad seal viis ja pool aastat, olin mina korralike üürnikega rahul ja paistab, et nemad ka, igatahes ütles üürnikupoiss, et tema kokku kümneaastase üürnikuelu jooksul olin mina maailma parim üürileandja. Kompliment muidugi tore, paraku ei päästa see mind lisapeavalust, mida kõigi ülejäänud asjade taustal on mulle vaja nagu surnule suupilli. Üldiselt olid ka nemad väga head üürnikud, maksid oma arved õigeaegselt ja korralikult ja hoidsid elamise korras. Kuigi ausalt öeldes ei ole ma tänase seisuga seal aastajagu isegi mitte käinud.
Valikuid on tegelikult kolm, otsida uuesti üürilist, müüa maha või jätta niisama seisma. Üürnikud tunduvad olevad peavalu, nii nagu eelmistega, ei pruugi vedada ja ausalt öeldes ma hästi nagu ei viitsi selle üürimisega sekeldada. Mida vanemaks ma saan, seda keerulisemaks enese killustamine erinevate projektide vahel muutub. Tahaks nagu rohkem rahu ja keskendumist olemasolevale, oma kodule, aiale ja tööle. Üüriturg tundub ka üsnagi madalseisus olevat, kui korteri väärtuses raha kuskile säästuhoiusele panna, teeniks intressina vaat et rohkem kui üürina ja poleks mingit sekeldamist korteriühistuga, kes aastaks 2010 pole suutnud veel õppida e-maili kasutama.
Lihtsaim variant oleks müük, viskaks mõnele maaklerile võtmed pihku ja las tegelevad asjaga. Iseasi, kas selleks muidugi kõige õigem turusituatsioon on. Iseasi, kas ja millal paremaks läheb.
Kalleim variant oleks lihtsalt seisma jätta. Kommunaalkulud tuleb nagunii maksta ja teatavasti tahavad majad, et neis elataks. Aeg-ajalt tuleks ikka käia linna teises otsas pilku peale viskamas.
Oehh, peavalu. Õnneks pole otsustamisega kiiret.

6 kommentaari:

Bianka ütles ...

Ega häid lahendusi vist polegi, korteri müügiks on kah kehv aeg. Peale selle, nii madalat tähtajalise hoiuse intressi ei ole minu silmad veel näinud, mis praegu näiteks SEB pakub, alla 1% aastas. Mõni aeg tagasi oli selline intrss eurohoiusel, nüüd ka EEK puhul. Võib-olla mõni nishipank pakub pisut rohkem.

helle ütles ...

Sul on siis ikka ropult vedanud, et "värdjaid" pole üüriliseks saanud.
Hea üüriline on ikka pool võitu. Terve võit oleks korteri soodsa hinnaga mahamüümine, ütleb Mina, kes on ise püstihädas oma suure korteriga, eriti selle ülapidamiskulude tasumisega. Selle aasta talvega ikka lootusetult vaesunud.

soodoma ja gomorra ütles ...

kus korter asub ja palju üür oli?

tafkav ütles ...

Hoiuseintressid on tõesti praegu nii madalal, et kohati tekib tunne, et pole mõtet vaba raha hoiusele panna, teenib seal käibearvel seistes peaaegu sama summa.

Ma ise olin samuti pikalt hädas üürilise leidmisega, asja raskendas seegi, et ma meretagune. Aga nüüd on õnneks vedanud erinevate sugulaste-sõpradega, kes järjest on endale kohta otsinud. Üüri ma neilt ei küsigi, maksavad kommunaale ja mul on vähemalt süda rahul, et keegi on sees ja hoiab silma peal. Üüriturg on samamoodi nagu intressid hirmsasti kukkunud, mo eelmised üürilised elavad sisuliselt kommiraha eest Liivalaia tänaval.

Minuke ütles ...

Üürilistel paistab olevat lahkumise aeg. Minu kesklinna korteri üüriline tunnistas eelmisel nädalal, et makstav piskugi käib talle hetkel üle jõu. Ja nii tuleb vanemate juurde tagasi minna.

Nii, et edu meile heade üürnike leidmisel.

Anonüümne ütles ...

Vaat kus lugu - mina jälle otsin juba üle aasta Tallinna korterit, mille saaks kommunaalkulusid makstes. Rohkem lihtsalt kuidagi ei kannata, sest korterit vaja vaid selleks, et paar korda nädalas ööbida - töö pärast Tallinnas käies on päevad kontoris nii pikad, et korterisse saaksin sisuliselt vaid magama. Selle kasutusega korter suurt ei kulu, samas oleks elamisel pidevalt silm peal. Lisaks mingit paarigi tuhandet üüriraha magamise eest maksta ei jõua hästi, sest päriskodu nagunii neelab raha. Aga saan ka täiesti aru omanikest - kes see ikka võõrast usaldada teab, äkki osutun pätiks ja kaabakaks. Nii sõidangi aina edasi ja tagasi, nii kõrini on vagel!