reede, 3. aprill 2009

Siga poris

Muuseas, olen ma hiina horoskoobi järgi seaaastal sündinud. Sellest ka pealkiri. Ehk nagu mu kadunud vanaema ükskord horoskoope uurides rõõmsalt teatas "Sina oled siga, mina olen siga ja su isa on ka siga!" Nalja nabani. Nüüdseks on teised sead teispoolsuses ja ma pean üksinda röhkima.
Lisaks olen täheldanud, et mida keerulisem aeg parasjagu käsil on, seda rohkem hakkan ma tegelema tibindusega, riided, kosmeetika, juuksur jne. Ilmselt aitab see pealiskihi lakkumine kuidagi mõtteid sisemas möllavatest emotsioonidest eemal hoida. Just nagu tormisesse merre tünnitäie õli kallamine.
Mis iseenesest ei tähenda, et mulle ei meeldiks hea välja näha, meeldib küll.
Kehvade emotsioonide ajastu algas eelmisest neljapäevast, kui arvuti kõvaketas hakkas ilmseid hinguselemineku tundemärke ilmutama. Arvuti käivitus - ei käivitunud - siis jälle käivitus, lõpuks jätsin ta suure hirmuga terveks nädalavahetuseks tööle ja esmaspäeva hommikul helistasin itimehele. Ilus Blond Poiss tuli kohale, ohkas, ütles, et kõvaketas, ja lahkus koos mu läpakaga, lubades kolmapäevaks korda teha. Positiivne oli asjas see, et kõvaketta garantii lõpuni oli jäänud üheksateist päeva.
Tühja sest läpakast, sest samal ajal oli meil alanud õpilasvahetus Islandiga. Etteruttavalt võib öelda, et see läks täiega aia taha: sellest, mis programmi tutvustuses koolis räägiti, nagu ühised ekskursioonid, õhtusöögid, spordivõistlused jms., jäi asi väga kaugeks, sest kogu see jõuk 17-18 aastaseid jäämaalasi tahtis ainult klubides-pubides hängida ja seejuures nina täis tõmmata. Kusjuures minusugusele eluvõõrale tädikesele oli ikka täielikuks üllatuseks, kui lihtsalt nad igalt poolt alkoholi kätte said. Teisipäeva õhtuks oli igatahes meiepoolne õpilasesindaja täielikult hullumas ja ütles, et see on viimane kord elus, kui ta taolises programmis osaleb. Kaheks ööks seitsmest õnnestus meil Islandi jõmpsikas ka kinni püüda ja koju tassida, aga sellesse, et teda kuskile metsa viiakse, suhtus ta kaunis negatiivselt. Lisaks ei osanud 17-aastane noormees voodit teha, loopis trussikud mööda tuba laiali ja kartis koeri - kuigi see oli olnud meie poolt ühes programmis osalemise eeltingimuseks, et meile määratud õpilane koeri karta ei tohi. No võib-olla ta oma arust ei kartnudki, ta lihtsalt polnud minipuudlist suuremat koera varem näinud. Mõningase peavalu ja logistikaülesannete lahendamise tagajärjel õnnestus meil turtsuv jõmpsikas viimasteks öödeks Tallinnas ühe poisi klassivenna juurde majutada ja sellega olid hundid söönud ja lambad terved. Ning loodetavasti jõuab see lällav jõuk homme hommikul Taara abiga kõik ka lennukile. Lõppkokkuvõtteks võib öelda, et kui Eesti eliitkoolidesse sissepääsul loeb kõigepealt ajutegevuse tulemus ja raha võiks ka natuke olla, siis Islandil piisab ainult rahast, ajutegevuse olemasolu pole ilmtingimata vajalik. See ei ole ainult subjektiivne arvamus, juhtusin kuulma, kuidas poisid omavahel mingite tasemetestide tulemusi võrdlesid. Ilmselt jäi ka nende endi suhtes lõpptulemuseks see, et islandlase arvates oli meie poiss igav tuupur, kes pidu pidada ei mõista, ja meie poisi arvates oli islandlane talle külla lennanud nädalane õnnetusjuhtum, keda tuli linna pealt baaridest ja pubidest taga otsimas käia.
Sellest kõigest polnud veel küll, esmaspäeval oli emal uus reiearteri operatsioon ja kuni kella poole neljani päeval ei teadnud me mitte kui midagi, mis ja kuidas. Helistasin pealelõunal iga poole tunni tagant veresoontekirurgiasse, ei ole toodud, ei ole toodud. Lõpuks ometi toodi. Vererõhk 70/30, õde käis vaatamas ja sai peaaegu rabanduse, ema oli nii jube välja näinud. Teisipäeva hommikul oli lõpuks suuteline telefoni ise vastu võtma. Hingasin kergendatult, pingelang oli totaalne.
Kolmapäeval ja neljapäeval olid niisama segased päevad, keerulised kohtumised, rasked koosolekud, palju ränka ütlemist. Kui aus olla, siis ma ei saa aru ega saagi vist aru saama, miks peab inimestele pidevalt meelde tuletama, et lisaks tööl käimisele tuleb tööd ka teha.
Läpakat pole ma siiamaani remondist kätte saanud, kliendile antud lubadus on meil endiselt tükk tühja õhku. Kolmapäeval lubati, et neljapäeval. Neljapäeval, et reedel. Reedel sain pika nuiamise ja ootamise peale asendusarvuti. Kui koju jõudsin ja saba seina panin, selgus, et sellel on lapselukk peal, mitte kuhugi sisse logida ei saa. Täismäng. Ma isegi ei hakanud uuesti itimehele helistama, 50 km kaugusel pole mul temast mingit tolku.
Nüüd istun õe arvutis, õde kantseldab poissi ja tema satelliiti, et too ikka hommikuks lennukile jõuaks. Kui tal lennukis pohmell on, mina sellele jõmpsikale kaasa ei tunne. Paha tädi olen.
Nädalavahetuseks lubab vähemalt soojemat ilma. Ehk saab väljas olla ja lasta kevadtuulel kogu selle pahna kõrvadest välja puhuda.

12 kommentaari:

Segasumma Saara ütles ...

Jeerum-jeerum! See õpilasvahetus on ikka kreisi värk. Loodan, et vähemasti meie lapsed sama vastutustundetud ei tundu, kui nemad kuskile vahetuseks satuvad.
(Ei olnud iroonia - "vabalt kasvanud teismeliste loovisiksuste" invasiooni ees tunnen mina ka kabuhirmu.)

Aga su kirjeldus kogu sellest Soodomast ja Komorrast on väga humoorikas :P.

kukupai ütles ...

Einoh, nende vaba maailma teismelistega ikka jama jagub...
Aga loodame, et Su emal seekordne opp hästi läks ja kosuma hakkab.
Mis firma läpakas sul on? Mul Dell, kui kokku lepin, siis samal päeval kätte saan ka.

kukupai ütles ...

Muide, mu tütar ka siga :P

Eve Piibeleht ütles ...

Soodom ja Komorra oli just õige väljend ;).
Läpakas on Ordi. Muidu hea ja odav, aga klienditeenindus jätab soovida. Lohutan end sellega, et kunagi proovisin HP-d, oli veel hullem

Bianka ütles ...

Kusjuures Tartus ostavad kõik arvutit Ordist just sellepärast, et sellel on parim garantiiremont.

deia ütles ...

Uhh - peris karm kogemus nende õpilastega:)
Mul poiss tahab ka vahetusõpilaseks minna, loodan et temaga selliseid probleeme ei teki. Kodus ta mul peris viks ja viisakas - ja kategooriline alko-ja narkovastane.
Ja mis puutub läpakatesse - siis mul juba mitmeid aastaid HP läpakas - ei ütle ühtki paha sõna. Ehk on vedanud?
Torumeest sulle soovitasin, tahad, ma soovitan sulle oma itimeest kah? :))

Minuke ütles ...

Mõni päev ja nädal on kehvemad. (Muidu ei oleks ju parimaid ka) Emale head paranemist - meie kaheksakümnekahene on samuti haiglas, veel hullema diagnoosiga. Kevad, ehk tärkavad uuele elule ka nemad.
Peale läbilugemist neelatasin kolm kord ja palusin taevaseid jõude, et ma sügisel saabuvat pubet mööda linna taga otsima ei peaks.

Sipsik ütles ...

Mulle aga meeldis hirmsasti too mahlakas kirjeldus:) "Oh seda tänapäeva noorust küll", ohkab värske 31-ne:)

Emale muidugi kiiret/kerget taastumist...

Kusjuures, ma mõtlesin et ma vanaks jäänud, et enda eest hoolitsema olen hakanud aga nüüd Sinu kirjutist lugedes hakka lambike põlema, et äkki tõesti hoopis üleüldisest sombusest massimeeleolust tingitud... Selliselt aegadel kipun pigem eitama ja kasvõi vägisi rohkem naeratama, et natukenegi päikest paistaks. Kasvõi minu silmadest:D
Ja see ei lase pisaratel kurku kerkida.
A naised pidada end rasketel aegadel blondiks värvima... Et blondidel nagu kergem elu vmt. Eks see kah sinna alla käi.

Eve Piibeleht ütles ...

Itimees on meil muidu päris asjalik, aga seekordne jama läheb Ordi garantii kaela. Ema tervis paraneb ja islandi õppejoodikud läksid kommikuse lennukiga minema,nii et päike paistab jälle :)

Helina A. ütles ...

Kevad peaks ju ilus aeg olema, aga nii palju kui kuulen, on ümberringi inimestel ikka liiga palju muresid ja probleeme.
Kurvaks teeb! Võiks ju need jamad otsa saada.
Ise arvasin üleeile, et tuleb üle pika aja imeilus päev. Päike paistis, ilm oli kevadiselt soe.. ja kõik oligi ilus, kuni õhtul murti Vääna-Jõesuus autosse sisse ja varastati seljakott koos laptopi ja telefoniga. Autol löödi muidugi aken sisse ja kõik kohad klaasi täis. Isegi tagumistel istmetel!!!
Ei jäta kunagi asju autosse, aga kott oli kuskil istmete vahel ja lihtsalt ununes. Saan aru, et kõik materiaalse saab asendada ja pigem peaksid inimesed kokku hoidma(olime koos sõbraga ja tema asjad läksid.. lihtsalt minu auto sai kannatada). Aga see, et mingisugused pikad ja vastikud varga näpud on minu kindluses käinud.. - see ajab lihtsalt öökima!!!

Igal juhul kui keegi näeb SIC kirjaga punast(pisut musta ja valget ka) rulluisukotti ringi jalutamas, siis info jagamine ei teeks kurja, sest teist sellist kotti Eestis pole!

Mis vahetusõpilastesse puutub, siis on selline tunne, et see "vahetus" ongi neil ideaalne võimalus rihm lõdvaks lasta ja emme-issi käpa alt kaugel olles hakata "elu" nautima.

Aga sinu emale kiiret paranemist ja kena kevadet! :)

Marjakas ütles ...

Ma olen õpilasvahetuses osalenud kaks korda. Esimesel korral olin 15aastane, teisel korral 17aastane. Käisime Saksamaal. Esimesel korral sattusin sellisesse peresse, kus ei lubatud ei minul ega mu võõrustajaõpilasel üldse kuskil õhtul käia. Kõik peod tuli ära unustada, suure mangumise peale siis saime viimasel õhtul natuke kauemaks jääda välja, aga üldiselt oli terve aeg täielik vangla. Mis teha, nii ta ikka ongi, et kui välismaal, kodust eemal, lööb vabadus lainena üle pea ja hakatakse pidutsema nagu meeletud. Saksamaal oli veel selline nali, et alkoholi tohib seal osta juba 16aastaselt, suitsu samuti, ning neid mõlemaid ka tarbida. Ja päris naglalt käis direktori ja õpetajate ees nende mõlema tarbimine. Praegu on enda ja oma kaasõpilaste käitumisele pärast tagasi mõeldes piinlik, aga nii ta juba kord oli. Eks see lihtsalt on selline vanus ja selline etapp. Aga otseloomulikult ei puudunud meie programmidest kunagi ka õhtusöögid, üritused, võistlused, tegemised, teatrid ja muud toredad asjad. Ainult joomisega küll tegemist ei olnud.

Bianka ütles ...

Minu blogist leiad ühe meemi. Kui saad ja tahad, siis võta täitmisele.