kolmapäev, 12. august 2009

Masust ja tervisest

Masuga on jälle nii nagu on. Mõtlesin haiguslehe aega kasutada selleks, et lasta juba kaks kuud seisev sillutiskivi ära panna. Helistasin järjest kõigile pakkujatele, kes minuga eelmise kuulutuse peale ühendust võtsid, kõigil tööjärg oktoobris ja selleks ajaks enam tööd võtta ei julge, äkki maa külmunud. Ise ei julgenud kah midagi varem kokku leppida, esialgse prognoosi järgi oleksin pidanud alles haiglavoodit kulutama.
Panin uue kuulutuse. Kaks meest tulid isegi vaatama. Kohe läks jorinaks, et nemad on kivipaigaldajad, aga siin on ka vaja pinnast tasandada. Et ma pean hankima kas traktori, või labidamehed, pinnasetihendaja ja tont teab mida veel. Ütlesin, et mina liigun kuu lõpuni ainult oma krundi piires, autot juhtida ei saa ja seega ei hangi midagi, mille soetamiseks peab minema rohkem kui kolmesaja meetri kaugusele. Kaup jäi katki.
Kurat, kui mul ikka tööd vaja oleks, siis ma oleks nõus kasvõi turul kurke müüma. Kõigis viies keeles, mida ma räägin. Ega see mul haridust küljest võtaks.

Üldse on täna tujutu päev. Niidid sulavad, õmblused valutavad. Hommikul võtsin julguse kokku ja vaatasin i-Patsiendist analüüside vastuseid. Midagi head ei näinud. Ka opereeritud tükkide piirialad lamerakk-kartsinoomi täis. Surfasin internetis. Derma.ee - d lugedes läks tuju natuke paremaks. Tsiteerin:

Lamerakk – kartsinoom (LK)

Lamerakk – kartsinoom (LK) on epiteliaalsete keratinotsüütide (rakud, mis toodavad valku, keratiini) pahaloomuline kasvaja nahal ja limaskestadel. LK moodustab u. 20 % kõikidest pahaloomulistest nahakasvajatest. Üldiselt kasvaja esinemissagedus suureneb.

Prognoos

90% juhtudest haiged tervenevad ja suremus on madal. LK võib anda siirdeid lümfisõlmedesse ja siseorganitesse. Sellisel juhul on prognoos halvem. Siirdeid annab sagedamini krooniliste nahakahjustuste (põletusarmid, haavandid) foonil tekkiv LK.

Lamerakk – kartsinoomi ravi

Ravi sõltub LK suurusest, tüübist, asukohast, arvust.

1. Kirurgiline eemaldamine
Kõige eelistatum meetod invasiivse LK puhul.

Nojah. Ainult et hetkeseisuga on mul igasugusest hakkimisest täiesti siiber. Vahel tekib küll tunne, et täiesti ükskõik, millesse kärvata - kas vähki, või pidevate oppide järgse kurnatuse kätte. Ja olukord, kus sul on alalõpmata lahklihas paranevad õmblused, ei ole ka just täisväärtusliku elu maiguga.
Tegelikult on selline mõtlemine loll mis loll. Sama hästi võiks lasta end rajalt välja minna mõttest, et homme võib sind purjus juht surnuks sõita, välk tabada või telliskivi pähe kukkuda. Mõttetu.
Ainult et praegu ei taha küll mõelda sellele, et ilmselt tuleb millalgi uuesti end viilutada lasta.

Ehk on homme parem päev ja paremad mõtted. Ette närveerida pole ka mõtet, kaheksateistkümnendal arsti juurde minek, eks siis kuuleb. Mis edasi.


Ehk on homme parem päev.

8 kommentaari:

Köögikata ütles ...

Mina ka sellest masuaegsest töötegemisest aru ei saa - teoreetiliselt peaks ju kõik kõigeks cvalmis olema, aga kuidagi nagu just veel upsakamaks ja valivamaks on muututud.
Aga Sina ole tugev, küll saad sellest takistusest ka üle! Sinusuguseid juba nii lihtsalt ei murra! Ja me kõik hoiame sulle ju pöidlaid-varbaid, see tähendab ka midagi!

Heli ütles ...

Mul läks ka tuju paremaks, kui kartsinoomist lugesin. Kuidagi taltsutatavana tundus... et nagu "kartsa" on võimalik saata või nii...

Lõikusevalu on augustis ilmselt väheke kibedam - otsustan eelmisel aasta hobude poolt tekitatud vigastuse järgi. Paranes kauem kui kukkumisjälg tavaliselt. Aga praegu on ok. Ritsikateraapiat julgen soovitada. Lihtsalt kuulata seda eksistentsialistlikku siiga-saagat. Puhkus ja head mõtted - stopp! negatiivsele.

Minuke ütles ...

Ma kujutasin neid kahte tatsuvat tegelast su krundil ette.
Käisin täna poes ja tellisin sillutisekivid ära. Kahe nädala jooksul saabuvad. Kui omad rahuldavalt maha saan (ma hakkan ise panema), siis tulen teen Su pool ka jooksvalt ära. Võib? ;P
A masu on mingi kummaline tüüp. Kõik räägivad, aga vähesed on temaga kokku saanud. Ühel minuga otseselt seotud kolleegil vähendati palka ja tööaega. Nüüd on ta mobiil enne 11 hommikul välja lülitet ja kord olen ma selle pärast end poolkiilaks katkunud.
Eile veeti naabertänavas miskit plekki. Auto oli parkind risti tee kinni. Ma ootasin kümmekond minutit kannatlikult. Peale küsimist, et millal saaks mööda sõita, röögatas autojuht, et ma olevat "kõige lollim naine, keda ta elus näind on". Paugutas veel minu auto ust kinni-lahti. Juhuslikult on tema tööandja mu klient ja selline ettevõte, kus omanik ka ise tegevuses. Ma helistasin oma kliendile ja panin lihtsalt siga- Autojuht solvas mind niiväga...

Puhka vahepeal rahulikult ka, ära sebi kõikseaeg:) Ja kui istuda ei pöe mugav, siis lamamistoole on ju ka:P
Parimate tervitustega,
hiir

Kaamos ütles ...

Kindlasti on arstil sulle palju julgustavat öelda, igal juhul saab nüüd ju asi vaid paremaks minna.
Olen selles kindel, ole ise ka!

Eve Piibeleht ütles ...

Tjah, kui selle labidamehe leiaks, kes mätta ära koorib, siis saaks selle kivi panemisega vist isegi hakkama :). Sellepärast ajabki jorrama. Senine kogemus näitabki, et lihttööd ei viitsi keegi teha, kõik tahavad spetsialistid olla.

MUHEDIK ütles ...

Tead, praegu on Sinu jaoks kõige olulisem Sina ise. Naudi päikest, mis soojendab ja vihma, mis teeb näonaha ilusaks. Ja seda, et võid magada niikaua kui tahad ja millal tahad ja et Sa võid aeda minna roose imetlema, siis kui tuju tuleb, aga mitte siis kui Sul selleks veidi aega tööst jääb. Ja igasugune töö hoia endast nii kaugel kui vähegi saad. Ja korralda sedasi, et Sa ka mingeid töiseid uudiseid ei kuuleks, sest Sa pead keskenduma paranemisele ja tunnegi sellest rõõmu, et kõik läheb iga päevaga paremaks. Ma tean, kui kerge on neid soovitusi kirjutada ja kui raske järgida. Aga usu, olen ka rabelenud 20 t ööpäevas, läinud välja öösel ja puhkepäevadel (tegelikult oli perioode, mil ma ei teadnudki, mis need on), kuni taipasin, et niiviisi edasi minna ei või. Maailmas on ka palju muud peale töö ja võta seda haiguslehte nii palju kui vähegi antakse, sest töö teevad teised ära mitte halvemini kui Sina.
Aga mis sillutisse puutub - kui oled huvitatud, siis võin Sulle soovitada üht Tartu firmat. Kasutasin nende pinnasekoorijat ja poisse- pole väga kallid ja töö oli ka korralik. Meili.

deia ütles ...

Muhedik ütles juba kenasti kõik ära. Kiiret paranemist ka minu poolt.
Mul ka pakkuda üks firma, kes kive panevad. Minul aias kui sillutist panid - nad küll koorisid mätast ja vedasid liiva jne. Ja minu juures ei pääsenud seda tegema bobcatiga - kõik puha labida ja käru töö. Sinu juures saaks ju bobcatiga asju toimetada - neil see täitsa olemas. Kui sul huvi on - meili mulle, ma uurin siis kuidas nendel töödega on. Hindade kohta ei oska öelda - meil pandi buumi ajal ja siis olid ühed odavamad - nendega saab kaubelda ka. Asjalikud noored kutid.

Bianka ütles ...

Karm värk, see lamerakk. Arvasin, et seekord saadi talle piir pandud. Ühel minu tuttaval jäi viienda opiga asi pidama. Ja sinna on viis aastat tagasi.

Mis masusse puutub, siis kuulen ise ka seda, kuidas pole tegijaid võtta. Just üks kurtis, et kaevutegijal järjekord oktoobrini. Ma ei tea, aga minu arust on praegu pop töötu olla. Raha jookseb ja mõnus olla. kunagi varem pole sellist paradiisi olnud. Tööle? Ega ma loll ole, töötuhüvitis suurem kui pakutud palk... küll jõuab. Kust see konkuretnts nii tulema peaks.