neljapäev, 6. august 2009

Miks ma õieti blogin

Vahetevahel, kui loen üleskutseid teemadel, kuidas oma blogile rohkem klikke teenida või arvamusavaldusi teemal, kuidas kõik blogijad on grafomaanid ja ekshibitsionistid, tekib minus nõutus. Aga eks inimesi on erinevaid ja igaühe eesmärgidki vastavalt erinevad.
Minu jaoks pole blogi loetavus olnud kunagi eesmärgiks, blogi alustades ma isegi ei mõelnud sellele, et see, mida kirjutan, võiks kellelegi nii palju huvi pakkuda, et ta seda lugema vaevuks.
Kirjutada on mulle aga meeldinud varasest lapsepõlvest peale, paberpäevikud said mu parimateks sõpradeks juba varases teismeeas. Mu esimesed kirjutised nägid trükivalgust tollases "Sädemes" ja "Pioneeris". Hilisteismelisena ja ülikoolis kirjutasin peamiselt luulet (kes meist selles vanuses poleks seda teinud...) ja sedagi avaldati päris palju. Oma koguni siiski ei jõudnudki, polnud piisavalt visa ja huvitatud. Muud huvid tulid peale ja luuletusi olen kirjutanud nüüd harva. Siis, kui tõsiselt vaim peale tuleb.
Paberpäevikud aga jäid ja olid mu saatjateks veel paar aastat tagasigi.
Kui blogimine huvi hakkas pakkuma, tegin delfisse blogi minagi. Ühekordseks katsetuseks see paraku jäigi, ju siis ei olnud hetkel midagi enesest välja kirjutada. Uuest avastasin blogimaailma siis, kui elu päris segaseks keeras: esimene vähidiagnoos, kriitiliseks muutunud kooselu, pingelised töösuhted. Rääkida polnud õieti kellegagi, pole eriti see tüüp, kes vahetpidamata lähedaste õlad märjaks nutab. Tollal tundus anonüümne internetimaailm ideaalse kohana oma frustratsiooni väljakarjatamiseks.
Anonüümsusest pole praeguseks enam suurt midagi järele jäänud. Kirjutan sellest, mida mõtlen ja arvan, ning oma mõtteid ja arvamusi pole ma kunagi häbenenud. Iseenesest võiks ka oma nime all kirjutada, aga nii on lihtsalt jäänud.
Thela, mis on kombinatsioon mu perekonnanime tähtedest, oli tegelikult ka esimene alias, mille endale kunagi 1997.aastal võtsin. Vahepeal kasutasin teisi, aga blogimaailma tulles soojendasin vana nime jälle üles.
Niisiis, mingeid eesmärke mul blogimaailma tulles ei olnud. Oma suureks üllatuseks ja heameeleks aga olen oma blogi lugejate hulgast leidnud kaasmõtlejaid ja pöidlahoidjaid, mõttekaaslasi ja peaaegu et sõpru. Ka reaalsesse ellu. Ja see on tõeliselt vahva kogemus.

Ja kuigi see tõepoolest polnud eesmärk omaette, meeldib mulle siiski, et mu blogidel on lugejaid, järelikult pakub see, mida mõtlen ja kirjutan, kellelegi ka huvi. Ma pole siiani viitsinud ühtegi korralikku statistikamootorit peale panna, aga freecounter näitab praeguse seisuga ligi 27 tuhat külastust siin blogis ja ligi 12 tuhat aiablogis. Lisaks Eestile käiakse siin regulaarselt Inglismaalt, Iirimaalt, Saksamaalt, Belgiast, Prantsusmaalt, Ühendriikidest ja Kanadast. Põnev.

Aiablogi on veel eraldi teema, sellega alustasin tegelikult enesedistsipliini huvides. Et lõpuks oleks kirjas, mida ma aias tegin ja millal. Sinnani käis mu istutamine suhteliselt stiilis anarhia-matj-porjadka. Tolku on olnud, nüüd olen palju korralikum. Rääkimata sellest, et IRL kokku saanud aiablogijate seltskond on üks äraütlemata vahva kamp. Kiiksuga nagu ma isegi :).

Kui ma aga lähinädalatel suurest igavusest pikki ja lohisevaid postitusi tegema hakkab (haiguslehel vedelev inimene põeb teatavasti suhtemisvaegust ja võib Väga Tüütu olla), siis ärge unustage seda punast kastikest ekraani ülemises paremas nurgas...klõps, ja läinud mu udujura ongi. Selleks korraks vähemalt.

7 kommentaari:

helle ütles ...

Kusagilt lugesin, et blogimine on keskealiste(naiste!!!?) kiiks. Olgu mis ta on, aga olen nende sinu argumentidega täitsa nõus. Lisaksin omalt poolt veel, et see on hobi nagu iga teinegi - hea aega veeta, mis sa muidu istud, käed rüpes!!
Nali!
Minu reaalelu sõprade ja sõbrannade hulgas pole ühtki blogijat(mõni vist loeb vahetevahel), aga virtuaalelus võin neid kümmekond küll üles lugeda.
Arvan, et nii on elu põnevam, justkui kaks paralleelelu.
Soovin Sulle head paranemist ja optimistlikku meelt!
Olgu pikad "jurad", ikka loen läbi.

Sipsik ütles ...

Minagi ei kavatse ristikest paremal ülal nurgas kasutada enne kui järgmine post läbi loetud:)
Eks ta olegi nii - loed seda, kes millegagi tõmbab, tuttavate kodanike puhul juba ka huvist tema elu vastu. Paljude puhul imetled ka oskust üksikutest sõnadest vaimustavaid lauseid vormida.
Minu suurimaks üllatuseks on hoopis tutvused, mis blogisedes tekivad. Hakkad suhtlema ääri-veeri, siis juba intensiivsemalt ja lõpuks kohtutakse ja saadakse ka sõpradeks. See on midagi, mida veebipäevikut pidama hakates ei oleks uneski näha osanud.

Aga igal juhul veelkord - head paranemist ja vaat et end hea patsiendina ülal pead:)

Bianka ütles ...

Nende pikkade postituste vastu mul küll midagi ei oleks... Sest sina oskad piiri pidada lohiseva jutu ja teema põhjaliku analüüsi vahel.

Kuidas mina valin blogijaid, keda loen, on umbes nii:

1. need, kes kirjutavad HÄSTI , millest iganes, isegi kui ma nende arvamusega ei nõustu
2. need, kes arutlevad probleemide ja nähtuste üle, mis minulegi korda lähevad
3. need, kes pakuvad võimaluse heita pilku oma mõtte- ja tundemaailma (kui sügavalt keegi), et ma selle abil õpiksin mingil määral tundma teist inimest
4. need, kes on erilised või intrigeerivad

Peab tunnistama, et sinu kirjutised lähevad iga kord vähemalt mõne ülaltoodud punkti alla ;) Ma ei saa jätta ennast upitamata, et mina kutsusin su delfi üksindusest ära, kus enam erilist seltskonda polnud. Aga kõik ülejäänu loetavuse teemal on su enda teene.

konn, lendav konn ütles ...

Mulle kinnitas hea sõber ja käesilitaja, et kui juba kirjutada tahad, siis hakkab tervis tulema!
Seda minagi!:D

Eve Piibeleht ütles ...

Jah, oli mul endalgi plaanis Biankat, neiupõlvenimega Algarvu, blogspotti kutsujana ära nimetada, aga see vana pea... või hakkab kolmas päev veedieeti ajudele.

kukupai ütles ...

Ei tundu küll, et miski Su ajudele oleks hakanud :)
Tore tsivilisatsiooni tagasijõudnuna netist häid uudiseid lugeda. Eks loodame edasiseks ka kõige paremat!

Köögikata ütles ...

Minu reaalelu sõbrad ei väsi imestamast, kuidas ma jõuan ja viitsin blogida. Nemad ei viitsi lugedagi. Ometi olen osaliselt just ka nendele mõeldes bloginud, sest ma ei jaksa helistada iga päev kümneid sõpru läbi ja tundide viisi lobiseda, mida vahvat ma läbi elanud olen...nii saaksid nad selle kõik kätte. Aga vahet pole, ega ma ainult neile seda ka tee, rohkem ikka omale. Ja ülejäänus peab Sinu jutt 100% paika. Ja peale tööpäeva olen ma nii väsinud, et mitu tundi ei jaksa muud teha, kui diivanil vedeleda ja arvuti taga mõtteid mõlgutada. Või siis varahommikul, kui pere magab ja mina pean end ärkvele saama kuidagi, siis on ka paras arvuti taga toibuda. Ja pikki postitusi lugeda ;o).