neljapäev, 26. veebruar 2009

Stockmanni Mastercard ja kasvatatud ametüstid

Pärast seda, kui mulle umbes kümnendat korda oli küll meilile, küll postkasti saadetud Stockmanni Mastercardi reklaami, otsustasin naljaviluks proovida, kuivõrd tõene ikkagi on, et teise panga kliendile krediitkaart kohe välja kirjutatakse. Täitsin stocki koduleheküljel ankeedi ja rohkem sellele eriti ei mõelnud. Miks ma seda õieti tegin, ilmselt seetõttu, et olin Kreekas olukorras, kus mitte ükski Hansapanga kaart, ei Visa, ega Mastercard ei töötanud ja ostudki jäid seepärast tegemata. Müstika tegelikult, sest kohalikest sularahaautomaatidest sularaha nende kaartidega sai. Ja ei töötanud mitte ainult minu omad. Nii et miks mitte omada igaks juhuks üht Nordea kaarti.
Nädala pärast helistatigi, et jah, kaardi saate, teie mobiilile tuleb sõnum ja pin-kood postiga. Nordea templitega ümbrik potsatas kah millalgi postkasti. Vist esmaspäeval tuli ka sõnum, et tulge oma kaardile järgi ja võtke kuue kuu pangaväljavõte kaasa.
Eile lõuna ajal siis vedasin end Stockmanni viiendale korrusele, pangaväljavõte hambus. Kõigepealt ootasin oma veerand tundi järjekorras. Siis hakkas pangatibi mu väljavõtet puurima ja küsis äkki, et millised krediitkaardid Teil veel on ja milliste limiitidega. Lugesin ette. Tibi krahmas telefoni ja läks taharuumi helistama.
Tagasi tulles kokutas ja totutas. Et jah, kaart on teile valmis tehtud, aga kätte te ikka ei saa. Et seda peab otsustama krediidikomitee.
Küsisin vastu, et mis hea pärast nad sellist küsimust teiste krediitkaartide kohta oma ankeeti ei pane ja inimesi jooksutavad, selle peale ei osanud teller midagi kosta.
Minema sõites olin tulivihane, sest pea kaks tundi hinnalisest tööajast oli vastu taevast. Urisesin mõttes, et minu poolest võib Nordea oma kaardid edaspidi pista....
Juba samal õhtul helistati, et jah, palun, teie kaart on valmis, kuhu teil mugavam järele tulla oleks. Helistaja oli nii viisakas, et ma lihtsalt ei suutnud talle öelda, et palun saatke see kaart nüüd kuu peale, see on sama hea koht kui iga teinegi.
Eks ma vaatan, kas lähen järgi või mitte. Nordea klienti must kindlasti ei saa. Esmamulje loeb.
Aga ametüstid...viisin täna Starmani Zuumboksi tagasi, kuna pärast uue teleka ostu seda enam vaja pole, valge kaunitar on nii tark, et loeb digikaarte ilma boksi abita. Kuna starmanitibi oli pausil, jalutasin mööda Idakeskuse bokse. Leidisin ühed vahvad kõrvarõngad. Kõrval jäi pilk sõrmeotsasuurustele ametüstidele. Hind 225 krooni. Küsisin paduvenekeelselt müüjalt, et selle hinna eest need kivid ehtsad nüüd küll ei ole. Müüja arvas, et küllap on kasvatatud.
Kes poindist aru ei saanud, siis ametüst on mineraal. Kivim. Pärleid saab küll kasvatada, aga ametüste?Pildil kaks hästikasvatatud ametüsti:

13 kommentaari:

Hiline ütles ...

Tegelikult võib see hind isegi õige olla. Ametüst mu kõige lemmikum kivi ja vist ainus, mida ma järgitehtust eristan. Hind oleneb kaubanduslikust kvaliteedist ja töötlusest. Kuna minule on tähtis kivi ise (töödeldud või töötlemata), siis enamus mu kollektsioonis olevad on järeletehtutest.
Ametüst on kvartskristall ja kvartsi saab laboris kasvatada küll, sellest ei saa küll ametüsti (lisandiks on raua-, mangaani- ja titaaniühendid, mis annavad ametüstile tema omase värvitooni), aga saab värvida ametüstitaoliseks. Nii et tegu võis olla kas loodusliku ametüsti, tema värvitud lähisugulase kvartsi või laboris kasvatatud värvitud kristalliga.

Hiline ütles ...

Eh, jookse veel kirjutamise ajal telefonivahet - olen ühe lause lõpetamata jätnud:
Kuna minule on tähtis kivi ise (töödeldud või töötlemata), siis enamus mu kollektsioonis olevad on järeletehtutest odavamad. :)))

Eve Piibeleht ütles ...

No näed, saingi targemaks :). Ja tegelikult ostsin ma need kõrvarõngad ära ka, mulle ka ametüstid meeldivad. Mis siis, et kasvatatud.

Eve Piibeleht ütles ...

Kohe ei saanud muidu, pidin ikka pildi ka panema :)

kukupai ütles ...

Kõrvarõngad on küll kenad :)

eva ütles ...

Võrdluseks hinnad nt http://www.firemountaingems.com/search.asp?SKW=amethyst+(natural)&ItemPerPage=100 peal -- s.t koos kõigi saate- ja tollikuludega jääb sellegipoolest kõvasti alla siin tavaks olevale.

Eve Piibeleht ütles ...

Aitäh Evale lingi eest, sealne valik ja hinnad on tõesti fantastilised. Ja paistab, et saadetakse ka siiakanti. Nüüd on veel vaja tegijaid :)

Hiline ütles ...

Kui läheb FMG-st tellimiseks, võtke mind ka kampa - ma ei oska inglist :(
Ma sealt mitu satsi head kaupa saanud, aga pea otsas juba.
Siiakanti saadetakse küll, kambapeale ka tolli (kui üle lubatud tollivaba summa, vist 150$)ja saatekulu tuleb odavam.

Bianka ütles ...

Ostsin Indiast üsna suure ametüstiga ripatsi. Keegi soovitas, et lase siin kontrollida, kas on ehtne. Ma parem ei taha teada, et ehk olen petta saanud.

kukupai ütles ...

Mina lööksin kah kampa, paar-kolm kivikest kulub alati ära.

Eve Piibeleht ütles ...

Ma pean oma tellimiskeskuse vist jälle aktiveerima :). Aga mitte enne märtsi keskpaika, enne pole aega.

joanamari ütles ...

täpselt samasugused kõrvarõngad on mu tütrel
ütlesin, et miks ta nii odavaid asju ometi kannab
mina ullike arvasin, et need on klaasist
kus siis pahandas mu peale
emakene,küll sa oled rumal, need on ametüstiist!!!
no las nad siis olla või ei olegi?!

Minuke ütles ...

Täitsin ka stocknordea taotluse soovides kolmandiku võrra väiksemat krediitilimiiti kui 1999. aastal kinnitatud summa. Nimelt ei ole ma seda va krediiti eriti kasutanud. Helistati mullegi. Et tulemas sõnum. Hetk enne toru hargile panemist tibi teises otsas teatas, et aijaa. üks asi veel. Palun võtku ma kaasa konto kuue kuu väljavõte... Mismõttes? Ma ju olen juba Stocki krediidiklient! Ja konto väljavõtete printimine mulle ei meeldi. Jäin sügavalt mõttesse, kas mul ikka seda va kaarti vaja on.
Aga kõrvarõngad on kaunid, mulle ametüst meeldib!