laupäev, 23. aprill 2011

Põhjalikult tuksis pühad

Veel neljapäeva õhtul polnud mul häda midagi ja pikkadeks pühadeks hunnik valikuid, alates ratsutamisest ja lõpetades aiakoristamise lõpuleviimisega. Lisaks veel kontserdipilet tänaseks õhtuks ja veel üht-teist ilusat.
Inimene mõtleb, saatus otsustab. Olin jõudnud eile paarkümmend roosisorti tagasi lõigata, kui terav valu seljas mind praktiliselt käpuli sundis.
Edasise aja olen põhiliselt veetnud lamavas asendis. Lamada saab. Istuda saab ka. Natuke saab isegi käia. Aga üleminek ühest asendist teise tekitab põrgulikku valu. Üksielamise suur pluss on see, et saab valjusti sisiseda. Kasvõi karjuda. Enamik väljendeid, mis ma asendeid vahetades kuuldavale olen toonud, ei kannata trükimusta ja ei ole mõeldud laiemale publikule.
Tegin eile õhtul sauna, lootuses, et aitab. Võtsin viis korda leili, kuigi lavale ja lavalt alla saamine oli tõsine probleem. Kahjuks ei aidanud suuremat, kui siis niipalju, et öösel sain rahulikult magada.
Valuvaigistitest tundub kodus olevat ainult Ibumaxi. Ma pole suurem asi valuvaigistite neelaja, tavaliselt polegi neid vaja. Kahjuks tuleb tõdeda, et sellele seljavalule valuvaigisti ei mõju ka.
Otsisin internetis, leidsin mingid venitusharjutused, Natuke vist aitas.
Lamada on kõige parem, siis ei valuta üldse. Ainult et mida pikemalt lesida, seda hullem on ülestõusmine.
No on nöök, lausa vihale ajab. Imeilus ilm, vabad päevad, ja ma olen lapiti diivanil. Millega ma selle nuhtluse küll ära teenisin?

10 kommentaari:

helle ütles ...

Pingutasid liiga. Küll keha teab!
Aga seljavalu on üks rängemaid jah. Mind on paar korda nii maha võtt, et on aidanud üksnes blokaad (süst).

helle ütles ...

Ahjaa! Head paranemist! Ega aiatööd eest ära jookse!

tegelinski ütles ...

Midagi määrimiseks? Mul paar sellist esmaabisalvi, et nii kui aiman, nii kohe nühin.
Aga jah, sundasend on nii, et sellest ei tule aimatav, see niidab jalust. Kiiret paranemist!

deia ütles ...

eks kevadine tuul tegi liiga, kui märja seljaga aias askeldasid - tuttav tunne!
Käisin kunagi ühe kondiväänaja juures, kui ähvardati noa alla saata - pani mul selja paika ja siis õpetas ka venitusharjutusi. Kõige paremini aitab rippumine- otsi kuskilt mõni tugevam oks või mõni koht kus saaksid rippuda, nii et jalad maast lahti.

Helve ütles ...

keha tahab puhkust.
tegelikult kahju tõesti. valud on ränk kannatada ja õue kisub ju niiväga alati ilusa ilmaga.

ehk õhtul juba parem. kiiret paranemist!

neiud ärevil ütles ...

Kahju, et nii läks.Kahte valu pole ma elus tundnud. Üks on selja- ja teine hambavalu.
Minul olid just super pühad. Sain ratsutada, batuudi peal hüpata, Pannooniaga sõita ja nõrkemiseni oma lapselaste ning koertega mürada. Mida sa hing veel ihkad.Kujutan ette kui ilmad on nii ilusad, 100 asja oleks teha, aga ei saa.Päikest saad ikka oma näole ja südamesse lasta.
Head paranemist ja natuke kannatust.

Unknown ütles ...

Kui ise üle ei lähe, aitab Tiit Ilves:
Arst:Tiit Ilves
Aadress:Tallinn Pärnu mnt.67a 10122
Telefon:6009630
Mobiil:56488054
Email:taastusravi@tiitilves.ee
Kodulehekülg:www.tiitilves.ee
Vastuvõtt toimub aadressil Pärnu mnt 67a kabinett 217 (vana ajakirjandusmaja)
Registreerimine ainult telefoni teel tööpäeviti E-R 8.00 kuni 16.00 telefonidel 6009630 ja 56488054

Eve Piibeleht ütles ...

Aitäh, Juta, selle Tiit Ilvese koduka leidsin ka ise netis surfates ja mõtlesin sellele. Üks kondiväänaja pani ka minu selja aasta tagasi paika ja üsna efektiivselt, aga kuna ta inimesena mulle eriti ei meeldinud, otsiksin meeleldi kedagi teist.

elfriide tramm ütles ...

Tiit Ilves - nii ja naa. olen käinud mõned korrad.... ei laida, aga väga ka ei oska kiita. väänab ja ragistab, korra tegi ka steroidhormooni süsti (mida ma tegelikult väga ei tahtnud, aga noh...).. aga siiani pole asja päris korda saanud..
samas tasub kindlasti proovida, sest akuutsete seisundite puhul on abi kindlasti ka tõhusam

Aidi ütles ...

Minul on aidanud ka öine meekompress: määrid õhtul mee selja peale (valutavale kohale), katad ajalehetükiga (ühekordset kasutasin mina, fikseerus paremini), ja siis kileriba sidusin veel ümber.
Hommikul on mesi selja pealt täielikult imendunud, selg ei ole isegi kleepsune (kui selg tervemaks saab, siis tegelikult hakkab ka rohkem kleepsuseks jääma, aga alguses mitte), ajaleht kuiv ning tuleb vabalt lahti.
Ja kondiväänaja juurs käisin mina ka korra, aga väga ammu. Ei mäleta ta nime isegi enam! Minu suuremad seljahädad jäid aega, kui laps oli väike. Nüüd hiljem on olnud episoodilised kergemad tuul-tõmbab-läbi-juhtumid, mis meekompressi abil on möödunud 1-3 päevaga.