neljapäev, 11. september 2008

Hornsjoe Hoyfjellhotell

Uskumatu küll, aga WiFi on jõudnud ka Norra mägismaale, veel aasta tagasi polnud siin internetist muhvigi. Kohta, kus ma neid ridu kirja panen, nimetatakse Norra kõige kõrgemalasuvaks majutuskohaks, 914 meetrit merepinnast. Ja kui keegi viitsib Norra kaarti vaadata, siis asub ta mõne sentimeetri kaugusel Lillehammerist kirdes. Maanteed mööda nelikümmend kilomeetrit, linnulennult veelgi vähem, sest maantee kerib nagu madu end mööda platooserva serpentiinidena ülespoole ja tõuseb selle lühikese vahemaa jooksul ligi 800 meetrit. Nii et minusugune kõrgusekartja vahtis paar aastat tagasi siia esimest korda sattudes terve teekonna vältel bussi põrandat. Nüüd on mind viimaste aastate jooksul nii palju mägedega harjutatud, et julgen juba piiluda. Vaated on tõepoolest võimsad. Isegi eile õhtul, kui me Lillehammerist alles pimedas sõitma hakkasime, oli kaunis lummav vaatepilt, kuidas orupõhjas asuv linnatulede sära järjest pisemaks täpiks muutus. Kui me aga üles platoole jõudsime, sattusime nii paksu udu sisse, et nähtavus oli umbes viis meetrit. Arvestades tee looklemist mööda kuristiku serva ja alalõpmata üle tee tuiskavaid suitsiidseid norra rebaseid oli tunne kaunis kõhe. Aga kohale jõudsime.
Täna hommikul oli samasugune valge vatt akna taga, arutasime kolleegiga, kas see ongi udu või oleme pilve sees. Mõlemad tõenäolised.
Hotellis on mõnigi asi paranenud, isegi soe vesi oli (see eest puudus dushiotsik, kolleegi voodist voodilinad ja kõik käterätikud) ja kuigi toast õhkus ukse avamisel keldrikülmust, aitas kolleegiga kahe peale ära limpsitud pudel punaveini toa soojemaks kütta ja hommikuks oli ka radikas alla andnud, s.t. soojaks läinud.
Mis hotelli enesesse puutub, siis Norra mõistes on ta vist tõesti odav. Ja miks siin...väga rahulik koht on suure konverentsi korraldamiseks, piisavalt ruumi ja parasjagu privaatsust. Tavakülastajate hulgas pidi hotell eriti populaarne olema suusahooajal, mis siinmail algab juba oktoobri lõpus. Ja ka suvel, kui käiakse kalal. Aknast avanev vaade meenutab Lõuna-Eesti kuppelmaastikku, ainult et metsa ei ole, kuused-kadakad on hästi madalad ja nähtavus on kümneid kilomeetreid.
Terve Norra kohta ei tahaks midagi arvata, ma olen sel maal küll palju kordi käinud, aga ikka sama marsruuti mööda. Mu ülemus on veendumusel, et "Oslo is the ugliest town in the world", kuid sellega ma ikka nõus poleks, eriti kui mõni suvaline Zimbabwe või Angola linn võrdluseks panna. Kuid olles Oslos paar korda terve päeva ringi tuianud (mitte seekord), ei suuda ka mina eriti midagi head esile tuua. Ainuke turistiatraktsioon, mis tõesti meelde on jäänud, oli aastatagune mõnetunnine laevakruiis Oslo fjordis, see oli tõesti ilus. Hinnad on Norras meie mõistes meeletud ja teenindus hullem kui meil. Jääb mulje, et neil on pappi ilma tülikate külalistetagi küll, nii et palun ärge üldse tulge meie õuele.
Aga nüüd pean lõpetama, teised jõudsid mägedes turnimiselt tagasi. Viidates oma õmblustele, ma igaks juhuks keeldusin jalutuskäigust.

MUHEDIK ütles ...

Hmmm, ja ma veel mõtlesin, et Norra oleks see koht siin maamunal, kus kord tahaks ära käia.
Aga kas sa pilte ka neist mägedest ja udust kuskil näitad? huvitav oleks.
Ja veel- saan vist aru, et elad kuskil kaugel Põhja-Eestis. Ma ei hakka Sulle meili saatma, see leiukoht jääb Su kodust väga kaugele. Aga kui kunagi siiakanti satud, viin Su ise kohale.

toompeale ütles ...

Põhja-Norra on väga ilus! Rännata on seal igati nauditav. Grupiga või omaette autoga, vahet pole!
Kuskil tundras paigal olla on tõesti igvavõitu.

ja veel tahtsin Sulle, Thela, öelda, et ära otsi printsi. ära otsi ka talupoega. otsi hingesugulast! õigemini ära otsi, vaid kui Sa väga soovid, küll ta tuleb ise Su juurde, pead ta ainult ära tundma.

sellest taimest aga... kui Sa pole kevadeks saanud, küsi mu käest aprillis-mais uuesti, siis saad Tallinnast kätte.

Eve Piibeleht ütles ...

Norras tasub ära käia kindlasti, loodus on imeline ja ürgne ja vaadata on palju. Oslo tasub vahele jätta, sellega, et tegemist on hirmkalli ja koleda linnaga, on nõus isegi norrakad ise. Aga Trondheim pidi imeline olema ja Bergen. Ja need lugematud fjordid. Kui aega natuke rohkem, panen mõned pildid ka üles.

Segasumma Saara ütles ...

Tromsø on kah vahva :P. Sild ja värgid!