neljapäev, 27. august 2009

Hoolimatu hoolimine

Võib-olla olen mina kiiksuga (nagunii olen), aga ma ei suuda ette kujutada olukorda, kus ma viiksin lilli inimesele, kes on nende suhtes allergiline. Pakuksin sibulapirukat inimesele, kes vihkab sibulat. Keedaksin uhhaad külalistele, kes kala ei söö. See ei ole isegi hoolimine, minu jaoks on see elementaarne viisakus, jätta meelde, mis mu sõpradele-tuttavatele meeldib ja mis mitte. Töös on sellised pisiasjad samuti hädatarvilikud - eks katsuge panna paika rahvusvahelise konverentsi kava ja menüüd seltskonnale, kelle hulgas on kahekümne rahvuse esindajaid, sealhulgas ka tõsiusklikke moslemeid. Ilma kedagi tõsiselt solvamata ja nii, et keegi nälga ei jääks.
Ma ei suudaks ette kujutada situatsiooni, kus ma katan sünnipäevalaua arvestamata, et mu tädil on laktoositalumatus ja mu ema ei söö seeni.
Samas tundub väga paljudele enesestmõistetav mitte hoolida teiste maitsest ega eelistustest. Hingasin ausalt öeldes kergendatult, kui mu ema peale kolmenädalast minu eest "hoolitsemist" lõpuks linna tagasi kolis. Ma olin surmani väsinud vastamast kümme korda päevas, et tänan, ma ei taha kohvi - mul on magu siiani antibiootikumidest sassis. Et tänan, ära keeda putru, ma ei söö seda nagunii. Rääkimata sajast pisiasjast, mida ta viimase viiekümne aasta jooksul pole suvatsenud meelde jätta. Kõige solvavam oli kunagi see, et kui ma 32-aastaselt talle peale munasarjaoperatsiooni esimese inimesena ütlesin, et ma ei saa enam kunagi lapsi - ja kolm kuud hiljem oli ta selle pisiasja unustanud ja kukkus mu kallal tänitama, miks ma ikka lapsi saada ei taha...
Nüüd jõllitan seda puuvilja-juurviljahunnikut-purgihunnikut, mille ekskaasa hommikul kohale tassis ja püüan aru saada, miks inimene, kes tunneb mind seitse aastat, millest viis elasime koos, ei ole suutnud meelde jätta, et ma ülehappesuse tõttu ei armasta puuvilju, ei söö juurviljakonserve ja ei võta õunamahla suu sissegi.
Oehhhh... tuleb see laadung jälle kuidagi töö juurde sokutada.

6 kommentaari:

Emmeliina ütles ...

mäletad, rääkisin oma ema hoolitsemisest pärast minu oppi:(

Mõned inimesed on lihtsalt nii isekad, et kuulavad - näevad ainult oma ninaotsakest ja ei raasugi kaugemale.
Kõige hullem on veel lause: aga ma ju tahan sulle head...

tõesti, pealkiri väga tabav !

Bianka ütles ...

Mul on ka paar tuttavat, üks ei söö kurki, teine tomatit, ja üks neist ei salli sibulat ei salatis ega kusagil mujal. Kuna harva kohtume, siis kipun segi ajama, kes mida ei söönud. Aga sel juhul on laual ka selliseid salateid, kus neid asju sees pole.

Mõistetamatu, kuidas elukaaslane või ema ei suuda meelde jätta sinu harjumusi või maitset. Emana ei mahu mulle pähe, et tütre ütlemine, et ta enam lapsi ei saa, võiks iial meelest minna.

soodoma ja gomorra ütles ...

vat, see ongi vist see aitamine iseenda pärast...et iseennast parema inimesena tunda...
aidatakse nii nagu endale sobib, küsimata millist abi tegelikult oodatakse..
ja siis pead veel tänulik ka olema...

väga kurb, kui oma ema selline aitaja juhtub olem.a

Hiline ütles ...

Taevake, kuskohast Sa sellise ema said?
Hea küll, mehed on mehed, nad vahel ei mäleta isegi, mida nad ei söö, minu oma pistis eile ahjuroa asemel nahka minu küüslauguga tehtud vinnutatud kalavormi, mida ma ei või isegi valmistada kui ta kodus on.

elfriide tramm ütles ...

nojah, ühest otsast tundub... justkui kole.

teisest küljest.... ei maksa ju pahaks panna, kui koer järjekindlalt kassile konti pakub... see ei näita tegelikult ei armastuse puudumist ega rumalust. vahel tuleb lihtsalt asju ja inimesi sellistena võtta nagu nad on ja mitte tahta, et nad oleksid teistugused... e meiesugused :).

MetsasJooks ütles ...

Kurb.

Aitamise I reegel:
Kuidas ma saaksin sind aidata?

Aitamise II reegel:
Kui abi järjekindlalt tõrjutakse, pole seda järelikult vaja.

Aitamise III reegel:
Abi peab olema vajalik, piisav ja selle vastuvõtmine ei tohiks saajat alandada.

Tõbi teeb tugeva inimese niigi haavatavamaks. Mulle ei meeldi teistest sõltuda. Eriti abitus olukorras. Õelate halastuski on julm :(

Peatset taastumist!